Cargol punxencCañadilla
934
post-template-default,single,single-post,postid-934,single-format-standard,theme-stockholm,qi-blocks-1.2.6,qodef-gutenberg--no-touch,qode-social-login-1.1.5,qode-restaurant-2.0.2,stockholm-core-2.4.3,woocommerce-no-js,select-theme-ver-9.8,ajax_fade,page_not_loaded,menu-animation-underline,,qode_menu_center,qode-wpml-enabled,qode-single-product-thumbs-below,wpb-js-composer js-comp-ver-7.5,vc_responsive

Cargol punxencCañadilla

Aquesta setmana us destaquem aquest producte tan habitual de la costa catalana que trobareu a les nostres recomanacions.

El cargol punxenc és un marisc de carn dura i consistent amb gust molt fi. El nostre cargol esta adquirit a la llotja de pescadors de Vilanova, un dels ports emblema de la pesca d’aquest gasteròpode. La pesca d’aquest es fa principalment mitjançant el rastell de cadenes o la cargolera. Aquesta tècnica és exclusiva per aquesta espècie i consta principalment d’una “caixa” amb xarxa. També és possible agafar-ne mitjançant tremall (pesca en xarxa).

Recepta per cuinar cargols:
Primer de tot ficar els cargols en abundant aigua amb sal (o aigua de mar) durant una estona per extreure la sorra que puguin tenir. Com veieu a la foto inferior, els cargols comencen a sortir de les seves closques i veiem el seu cos.


Tot seguir, ficar els cargols de mar en una olla i cobrir-los d’aigua amb sal. Recordeu que per bullir marisc hi ha d’haver una proporció important de sal, uns 35g/litre d’aigua. Afegir també uns grans de pebre i fulles de llorer.
Un cop que comença a bullir deixar-los cuinar durant 25 minuts. Apagar el foc i deixar-los refredar dins la mateixa aigua.

A partir d’aquest moment ja podeu menjar-los de la manera que desitgeu.
Com a exemple, simplement temperats i acompanyats amb romesco. Freds amb una vinagreta de verdures. O gratinats amb all i oli d’alls confitats.

Bon profit!

Esta semana os destacamos este producto tan habitual de la costa catalana que encontraréis en nuestras recomendaciones.

La cañadilla es un marisco de carne dura y consistente con gusto muy fino. Nuestro caracol esta adquirido en la lonja de pescadores de Vilanova, uno de los puertos emblema de la pesca de este gasterópodo. La pesca de éste se hace principalmente mediante el rastrillo de cadenas o la cargolera. Esta técnica es exclusiva para esta especie y consta principalmente de una “caja” con red. También es posible coger mediante trasmallo (pesca en red).

Receta para cocinar caracoles:
Primero de todo meter los caracoles en abundante agua con sal (o agua de mar) durante un rato para extraer la arena que puedan tener. Como veis en la foto inferior, los caracoles empiezan a salir de sus conchas y vemos su cuerpo.

Todo seguido, meter las caracolas en una olla y cubrirlos de agua con sal. Recuerde que para hervir marisco debe haber una proporción importante de sal, unos 35g por litro de agua. Añadir también unos granos de pimienta y hojas de laurel.
Una vez que empieza a hervir dejarlos cocinar durante 25 minutos. Apagar el fuego y dejar enfriar dentro de la misma agua.

A partir de este momento ya podéis comerlos de la manera que desee.
Como ejemplo, simplemente templados y acompañados con romesco. Fríos con una vinagreta de verduras. O gratinados con “all i oli” de ajos confitados.

¡Buen provecho!

David Vernet

No Comments

Post a Comment

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.