SalicòrniaSalicornia
1698
post-template-default,single,single-post,postid-1698,single-format-standard,theme-stockholm,qi-blocks-1.2.6,qodef-gutenberg--no-touch,qode-social-login-1.1.5,qode-restaurant-2.0.2,stockholm-core-2.4.3,woocommerce-no-js,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.6.9,select-theme-ver-9.8,ajax_fade,page_not_loaded,menu-animation-underline,,qode_menu_center,qode-wpml-enabled,qode-single-product-thumbs-below,wpb-js-composer js-comp-ver-7.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-24217

SalicòrniaSalicornia

salicornia

Aquesta setmana trobareu a la nostra carta un vegetal curiós i encara poc conegut, tot i que els grans cuiners del país ja fa temps que la promocionen i la valoren gastronòmicament.

La salicòrnia (també conegut espàrrec de mar per la seva forma) és un vegetal que creix en marges propers a la costa i zones on a vegades queden inundades per l’aigua de mar.  La podem trobar per tota la costa del mediterrani que hagi estat salvada de la urbanització salvatge dels últims anys. (Tanmateix creix en diversos punts del continent americà i asiàtic)

La salicòrnia té un lleuger gust iodat, aportant un gust salat totalment natural i marí. Aquest fet la fa molt interessant per saltejar-la i acompanyar-la per peixos a la brasa.   També es pot afegir amb els peixos cuits amb suc com qualsevol altra verdura.

Al mateix temps es pot menjar en cru aportant una textura cruixent molt interessant per utilitzar en amanides.
Així doncs, us anime’m en la propera visita al nostre restaurant proveu algun dels nostres plats tan a la carta com al menú (en forma de tapa, Tempura de bacallà i salicòrnia).

Per últim, cada cop està més ben valorada per les seves propietats per la seva riquesa de nutrients favorables per l’organisme.
Al mateix temps, organismes internacionals estan estudiant i donant valor aquest vegetal, ja que seria una alternativa en països que pateixen sequeres severes i escassetat d’aliments, ja que aquesta podria ser regada en aigua del mar més proper.
De ben segur que per tots aquests motius acabarà tenint el reconeixement que és mereix, ja que hi ha estudis que confirmen que els aborígens de l’actual Mèxic ja consumien les seves llavors.salicornia

Esta semana encontrará en nuestra carta un vegetal curioso y todavía poco conocido, aunque los grandes cocineros del país ya hace tiempo que la promocionan y la valoran gastronómicamente.

La salicornia (también conocido espárrago de mar por su forma) es un vegetal que crece en márgenes próximos a la costa y zonas donde a veces quedan inundadas por el agua de mar. La podemos encontrar por toda la costa del mediterráneo que haya sido salvada de la urbanización salvaje de los últimos años. (Sin embargo crece en diversos puntos del continente americano y asiático)

La salicornia tiene un ligero sabor yodado, aportando un sabor salado totalmente natural y marino. Este hecho la hace muy interesante para saltear y acompañarla-la para pescados a la brasa. También se puede añadir a los pescados cocidos con jugo como cualquier otra verdura.
Al mismo tiempo se puede comer en crudo aportando una textura crujiente muy interesante para utilizar en ensaladas.
Así pues, os animamos en la próxima visita a nuestro restaurante pruebe alguno de nuestros platos tanto a la carta como en el menú (en forma de tapa, Tempura de bacalao y salicornia).

Por último, la salicornia cada vez está mejor valorada por sus propiedades por su riqueza de nutrientes favorables para el organismo.
Al mismo tiempo, organismos internacionales están estudiando y dando valor este vegetal, ya que sería una alternativa en países que sufren sequías severas y escasez de alimentos, ya que ésta podría ser regada en agua del mar más cercano.
Seguro que por todos estos motivos acabará teniendo el reconocimiento que se merece, ya que hay estudios que confirman que los aborígenes del actual México ya consumían sus semillas.

David Vernet

No Comments

Post a Comment

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.