Ruchel GodelloRuchel Godello
463
post-template-default,single,single-post,postid-463,single-format-standard,theme-stockholm,qi-blocks-1.2.6,qodef-gutenberg--no-touch,qode-social-login-1.1.5,qode-restaurant-2.0.2,stockholm-core-2.4.3,woocommerce-no-js,select-theme-ver-9.8,ajax_fade,page_not_loaded,menu-animation-underline,,qode_menu_center,qode-wpml-enabled,qode-single-product-thumbs-below,wpb-js-composer js-comp-ver-7.5,vc_responsive

Ruchel GodelloRuchel Godello

Aquesta setmana viatgem fins a Galícia,

Ruchel – Godello:

Bodega: Ruchel (Vilamartín de Valdeorras, Ourense)
Varietat: Godello
Denominació d’Origen: Valdeorras
Graduació: 13,5%
Premis: Mejor vino blanco de Galicia 2010 en la XXII Cata de vinos de Galicia.

Primer de tot, hem de situar aquest vi al nord est de la província gallega d’Ourense dins de la comarca de Valdeorras. Cal destacar d’aquesta zona dos aspectes que influeixen en la gran qualitat dels vins que s’hi elaboren, el clima i el terreny.
El clima atlàntic però amb alguns elements continentals converteixen en la regió menys humida de Galícia.
Alhora les vinyes estan situades en valls fluvials amb forta pendent, sòls pissarosos i força lluminositat.
Per últim donar èmfasi a dugues varietats de raïm molt arrelades a la zona, la de varietat blanca “Godello” i la de negre “mencía”.

raïm Godello

Ruchel és una bodega que té situada la vinya en una vessant sud a una alçada de 100 metres sobre el riu Sil. Un enclavament idoni per tal que el raïm creixi i maduri amb una gran qualitat.

El vi jove que us presentem està elaborat amb 100% Godello. Aquesta varietat produeix un raïm molt petit, atapeïts i d’un color verd groguenc.
Ruchel obté com a resultat un vi amb un color groc pàlid. Amb nas destaca la nota de fruita que roman un cop el tastem. L’arrodoneixen el seu gust suau i el seu punt d’acidesa adequada que li acaben donant frescor.

Pel que fa el maridatge, combina molt bé en plats que oferim de marisc o peix de carn blanca. Al mateix temps, insistim en la bona combinació dels vi blancs amb una de les nostres taules de formatges.

Per últim, destacar que la professionalitat de la bodega i el bon tracte envers el territori i la vinya l’han dut aconseguir el premi al Millor Vi blanc de Galícia 2010.

Escrit per Joana Navarro i David Vernet

Esta semana viajamos hasta Galicia,

Ruchel – Godello:

Bodega: Ruchel (Vilamartín de Valdeorras, Ourense)
Variedad: Godello
Denominación de Origen: Valdeorras
Graduación: 13,5%
Premios: Mejor vino blanco de Galicia 2010 en la XXII Cata de vinos de Galicia.

En primer lugar, debemos situar este vino en el noreste de la provincia gallega de Ourense dentro de la comarca de Valdeorras. Cabe destacar de esta zona 2 aspectos que influyen en la gran calidad de los vinos que se elaboran, el clima y el terreno.
El clima atlántico pero con algunos elementos continentales convierten en la región menos húmeda de Galicia.
Asimismo las viñas están situadas en valles fluviales con fuerte pendiente, suelos pizarrosas y fuerza luminosidad.
Por último dar énfasis a dos variedades de uva muy arraigadas en la zona, la de variedad blanca “Godello” y la de negro “mencía”.

uva Godello

Ruchel es una bodega que tiene situada la viña en una ladera sur a una altura de 100 metros sobre el río Sil. Un enclave idóneo para que la uva crezca y madure con una gran calidad.
El vino joven que os presentamos está elaborado con 100% Godello. Esta variedad produce una uva muy pequeña, compactas y de un color verde amarillento.
Ruchel obtiene como resultado un vino con un color amarillo pálido. Con nariz destaca la nota de fruta que permanece una vez lo degustamos. Lo redondea su sabor suave y su punto de acidez adecuada que le acaban dando frescura.

En cuanto al maridaje, combina muy bien en platos que ofrecemos de marisco o pescado de carne blanca. Al mismo tiempo, insistimos en la buena combinación de los vino blancos con una de nuestras tablas de quesos.

Por último, destacar que la profesionalidad de la bodega y el buen trato hacia el territorio y la viña lo han llevado conseguir el premio al Mejor Vino blanco de Galicia 2010.

Escrito por Joana Navarro i David Vernet

David Vernet

No Comments

Post a Comment

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.